Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Başvuru Rehberi

T.C. VATANDAŞI ADAYLAR İÇİN

(Uluslararası aday başvuru rehberi için lütfen bu sayfanın İngilizce’sini ziyaret ediniz.) 

1. Online Başvuru Formuna Hangi Belgelerin Yüklenmesi Gerekmektedir?

Online başvuru formuna yükleyeceğiniz belgeler aşağıda listelenmiştir.

  • Fotoğraf
  • Özgeçmiş (CV)
  • Diploma veya Geçici Mezuniyet Belgesi
  • Transkript
  • Dil yeterliliğini gösteren belge (YDS, E-YDS, YÖKDİL, TOEFL)
  • ALES sonuç belgesi (tezli yüksek lisans ve doktora programları için)
  • Niyet mektubu

2. Hangi Dil Sınavı Belgelerinin Yüklenmesi Gerekmektedir?

Üniversitemiz sadece YDS, E-YDS, YÖKDİL, TOEFL ve TÖMER sınavlarını kabul etmektedir. IELTS sınav belgesi lisansüstü başvurular için kabul edilmemektedir. Belgeleri online başvuru sistemine yüklemeniz gerekmektedir. Bunların dışında belge yükleyen adayların başvuruları geçersiz sayılacaktır.

Dil puanı olmayan yüksek lisans adayları için İbn Haldun Üniversitesi’nin yapacağı dil sınavına girip başvuru şartını sağlama imkanı vardır. Adaylar sınav tarihini online başvuru sistemi üzerinden seçecektir.

Doktora adayları YDS, E-YDS, YÖKDİL, TOEFL ve TÖMER belgelerini sağlamak zorundadır, İbn Haldun Üniversitesi’nin yapacağı dil sınavına giremezler.

3. Referans Mektubu Nasıl Gönderilmelidir?

  • Tüm programlar için adaydan 2 referans mektubu talep edilmektedir.
  • Referans mektubunu gönderen kişi akademisyen olmalıdır.
  • 1’den fazla bölüme başvuran adaylar, her bir bölüm için 2 referans mektubu sağlamalıdır.
  • Adaylar referans mektubu talebini e-posta yoluyla referans verecek kişiye online başvuru sistemi üzerinden gönderecektir.
  • Referans verecek kişiye sistem tarafından bir e-posta gönderilecek, bu kişi e-postanın içindeki linke tıklayarak referans mektubunu sadece PDF formatında ekleyecektir.
  • E-posta yoluyla gönderilen veya elden teslim edilen mektuplar kabul edilmeyecektir.
  • Referans göndermek için son tarih programın bilimsel değerlendirme sınavından önceki gündür. Referans mektubu gönderecek kişiye lütfen bu tarihten önce kendisine gelen e-postayı okumasını ve referans mektubunu eklemesini hatırlatınız.

4. Niyet Mektubu Nasıl Hazırlanmalıdır?

Niyet mektubunuza kısaca kendinizi tanıtarak ve hangi bölüme başvuracağınızı belirterek başlayabilir; alanınızla ilgili edindiğiniz yetkinliklerden, katıldığınız eğitim, staj ve projelerden bahsedebilirsiniz.

Sizi akademik çalışma yapmaya yönlendiren motivasyonları, neden başvuru yapacağınız alanı seçtiğinizi ve o alan içinde hangi konuyu çalışmayı planladığınızı belirtebilirsiniz. Çalışacağınız alanla ilgili yaptığınız hazırlık varsa onu da anlatabilirsiniz.

Bunlara ek olarak neden İbn Haldun Üniversitesi’ni tercih ettiğinizi, bu üniversitede alacağınız eğitimin size nasıl bir katkıda bulunabileceğini ve sizin bu üniversiteye nasıl bir katkınız olacağını belirtebilirsiniz.

Burs başvurusu yapmak istiyorsanız, bu niyet mektubunda çalışma veya geçinme durumunuz, ikamet ettiğiniz yer, varsa yurt ihtiyacınız hakkında bilgi vermelisiniz.

Hazırladığınız niyet mektubunuzu  Ad Soyad – Niyet Mektubu şeklinde isimlendirip, PDF formatında online başvuru formu üzerinden başvuru sistemine yüklemelisiniz.

İlişkili İçerikler