Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans (İngilizce)

Neden İbn Haldun'da Yeni Medya ve İletişim?

Giderek dijitalleşen dünyada iletişim artık tüm sektörlerin ve kurumların merkeze aldığı bir konumdadır. Yeni medya araçlarının yaygınlaşması, toplumları bir yandan çeşitli yönlerden dönüştürmekte ve de değişime zorlamaktadır. Bu durum biryandan çeşitli sektörel beklentileri yaratırken diğer yandan tüm iş alanlarını iletişimsel birtakım gereksinimlere ihtiyaç duyar hale getirmektedir. Bu bilinçle İbn Haldun Üniversitesi, Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans Programı, sektörel beklentileri, gereksinimleri karşılamak ve alanın ihtiyaç duyacağı akademisyen ihtiyacını karşılamak amacıyla Yeni Medya ve İletişim alanına ilişkin teorik bilgileri pratik uygulamalar ile sunmaktadır. Program kapsamında kayıt yaptıran öğrenciler bir yıl boyunca yüksek lisans seviyesinde teorik ve pratik derslerini tamamlayarak yüksek lisans tez yazım sürecine dahil olmaktadır. 

Program kapsamında eğitim-öğretim faaliyetleri büyük ölçüde sektör deneyimli öğrenciler ve akademisyenlerle yürütülmektedir. Ayrıca kampüste yer alan, geniş prodüksiyon ve post-prodüksiyon altyapısına sahip Medya Merkezi ve Stüdyo imkanıyla öğrenciler teori-pratik iç içe eğitim görmektedirler.

Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans Programı kontenjanı 20'dir.

Öğrenim Ücreti Muafiyeti

Gerekli şartları sağlamaları halinde;

  • 12 öğrencimize %100 öğrenim ücreti muafiyeti sağlanmaktadır.

Nakdi Burslar

%100 Öğrenim Ücreti Muafiyeti sağlanan bu öğrencilerimizden;

  • 4 öğrencimize, gerekli şartları sağlamaları halinde, 10 ay boyunca aylık 18.000-TL “Başarı Bursu” verilecektir. *

Öğretim Asistanlığı

Programın öğretim asistanlığı (TF) kontenjanı 1'dir.

Hazırlık

Program, dil  şartını sağlayamayan adaylara bilimsel değerlendirme sınavları sonucunda programa kabul almaları halinde hazırlık programı imkânı sunmakla birlikte, bu sayı 1 öğrenci ile sınırlıdır.

Hazırlık programı süresince nakdi burs verilmez.

Önemli Not: Yukarıda verilen bilgiler 2025-2026 Akademik Yılı kabulleri için geçerli olup bütçe ve kontenjanlar ile sınırlıdır. İlgili kontenjanlara girişte adayların bilimsel değerlendirme sınavları sıralaması esas alınacaktır. Muafiyet, nakdi burslar ve öğretim asistanlığı hakkında detaylı bilgiler ve şartlar için ilgili sayfaları ziyaret ediniz.

* Öğrencinin mülakat notu ve diğer puanlarına göre Ana Bilim Dalı kararıyla 10 ay süreyle 13.000-TL "Başarı Bursu 2" (BAB 2) da teklif edilebilir.

  Seçkin Akademisyenler

  Bire Bir Eğitim

  Butik Üniversite

  Değer Veren Yaklaşım

  Kampüs İçinde Kız ve Erkek Yurtları

  Spor Merkezi

  Teşvik Edici Araştırma ve Proje Ekosistemi

Anabilim Dalı Başkanı:

Doç. Dr. Mehmet Karanfiloğlu

Programın Kapsamı:

Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans Programı, iletişim disiplininin teorik ve metodolojik temellerini dijital çağın güncel konuları ile bütünleştirir. Programda iletişim ve medya teorileri, araştırma yöntemleri, dijital medya, kültür ve toplum ilişkileri ele alınmakta; öğrencilerin hem akademik hem de sektörel alanlarda uzmanlaşmasına imkân sağlanmaktadır. Tez sürecinde akademik araştırma deneyimi ve bilimsel üretim ön plandadır.

Programın Hedef Kitlesi:

Program, iletişim disiplinine ilgi duyan tüm lisans mezunlarına açıktır. Özellikle;

  • İletişim alanında akademik kariyer yapmak isteyenlere,
  • Kamu veya özel sektörde iletişim ve medya alanında uzmanlaşmak isteyenlere,
  • Alan dışından gelip iletişim disiplininde akademik birikim kazanmayı hedefleyenlere,
  • Çok dillilik ve akademik sunum becerisi kazanarak doktora düzeyine hazırlanmak isteyenlere hitap etmektedir.

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
YENİ MEDYA VE İLETİŞİM (İNGİLİZCE)
TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS PLANI
I. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 501 Research Methods in New Media 3 0 3 8
NMC 503 History and Trends in Digital Media 3 0 3 8
NMC … Departmental/General Elective 3 0 3 8
NMC … Departmental/General Elective 3 0 3 8
Language Courses
Toplam Kredi 12 32
II. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 500 Seminar 3 0 0 5
NMC 502 Digital Media and Cultural Exchange 3 0 3 8
NMC 504 New Media and Social Issues 3 0 3 8
NMC … Departmental Elective 3 0 3 8
NMC … Departmental Elective 3 0 3 8
Language Courses
Toplam Kredi 12 37
III. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 599 Master’s Thesis 0 0 0 30
Toplam Kredi 0 30
IV. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 599 Master’s Thesis 0 0 0 30
Toplam Kredi 0 30
Genel Toplam Kredi 24 129
ZORUNLU DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 500 Seminar 3 0 0 5
NMC 501 Research Methods in New Media 3 0 3 8
NMC 502 Digital Media and Cultural Exchange 3 0 3 8
NMC 503 History and Trends in Digital Media 3 0 3 8
NMC 504 New Media and Social Issues 3 0 3 8
PROGRAM SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 511 Social Media Productions 3 0 3 8
NMC 512 Writing for the Web and Digital Media 3 0 3 8
NMC 513 Media and Convergence 3 0 3 8
NMC 514 Economy of Journalism on Mobile Networks 3 0 3 8
NMC 515 Data Culture 3 0 3 8
NMC 516 New Media and Communication Theories 3 0 3 8
NMC 517 Global Digital Cultures 3 0 3 8
NMC 518 New Media and Ethics 3 0 3 8
NMC 519 Social Media Management 3 0 3 8
NMC 520 Psychology of Digital Media 3 0 3 8
NMC 522 International Communication 3 0 3 8
NMC 523 Perception Management 3 0 3 8
NMC 524 Digital Diplomacy 3 0 3 8
NMC 525 Digital Content Strategies 3 0 3 8
NMC 526 Digital Storytelling 3 0 3 8
NMC 527 Communication Policy and Law 3 0 3 8
NMC 528 Generations, New Media, and Strategic Communication 3 0 3 8
NMC 529 Political Communication 3 0 3 8

Ders planı sayfasını ziyaret ediniz.

mcom@ihu.edu.tr

Başvur